NFsec Logo

Kiedy URI hash load balancing zawodzi

27/01/2014 w Administracja, Debug Możliwość komentowania Kiedy URI hash load balancing zawodzi została wyłączona

Z

ałóżmy, że chcemy na naszą aplikację webową nałożyć warstwę cache w celu przyśpieszenia jej działania, zredukowania serwerów front-endowych i odciążenia back-endu. W zależności od skali ruchu sieciowego i wielkości naszej aplikacji – jeden serwer typu proxy cache czasami nie wystarczy. Przyjmijmy, że skala wymaga pięciu serwerów typu cache (wykorzystajmy Varnish’a). Bez sensu jest postawienie przed tymi serwerami urządzenia lub aplikacji do wykonywania load balancingu w trybie round robin, ponieważ spowoduje to powielanie obiektów w pamięci cache serwerów i nieoptymalne ich wykorzystanie.
[ czytaj całość… ]

Najszybsza metoda usunięcia 1000000 plików z katalogu

03/06/2013 w Administracja, Debug Możliwość komentowania Najszybsza metoda usunięcia 1000000 plików z katalogu została wyłączona

J

aki sposób usunięcia 1.000.000 plików (o wielkości 0 bajtów każdy) z pojedynczego katalogu jest najszybszy? Ostatnio wątek ten został poruszony na serwisie Quora. Zamiast używać popularnych poleceń typu rm + find + xargs – użytkownik Zhenyu Lee zaproponował użycie polecenia rsync z pustym katalogiem jako źródłowym.
[ czytaj całość… ]

Co tak rzeźbi po dysku?

05/09/2012 w Administracja, Debug Możliwość komentowania Co tak rzeźbi po dysku? została wyłączona

U

tylizację wybranego dysku w systemie Linux możemy obserwować za pomocą narzędzia iostat. Niestety dostarcza ono tylko ogólnych informacji na temat zapisów i odczytów z dysku z dokładnością, co do partycji. Gorzej jeśli interesuje nas konkretny użytkownik lub daemon, który powoduje konkretną aktywność. Warto wtedy skorzystać z inotify-tools
[ czytaj całość… ]

Bonding w Ubuntu 12.04

02/06/2012 w Administracja, Debug Możliwość komentowania Bonding w Ubuntu 12.04 została wyłączona

J

ak zauważył Stéphane Graber konfiguracja bondingu w Ubuntu 12.04 zależy od jednej kluczowej rzeczy – szybkości wykrywania i inicjalizacji sprzętu przez nas serwer. W praktyce oznacza to, że jeśli interfejs bond zostanie podniesiony przed wykryciem kart sieciowych, dla których ma zostać skonfigurowany – nie zostanie przypisany mu poprawny adres MAC i tym samym pobranie adresu za pomocą DHCP nie powiedzie się. Na przykład na jednym modelu serwera sprawdzi się konfiguracja:
[ czytaj całość… ]

Slow Start tuning nie tylko dla jądra 3.2

22/04/2012 w Administracja, Debug 1 komentarz.

W

edług protalu webhosting.pl od wersji 3.2 jądra Linuksa został zwiększony rozmiar okna ograniczenia przesyłu (ang. the initial congestion window) z 3 do 10. Sam Saffron po wykonaniu kilku testów udowodnił, że tuning mechanizmu Slow-start pozwala na przyśpieszenie ładowania strony WWW (jeśli zastosujemy zmiany na maszynie pełniącej rolę web serwera) nawet do 25% – bez żadnej ingerencji w warstwę aplikacji. Podobne testy przeprowadzili technicy wyszukiwarki Cheméo uzyskując w własnych warunkach 20% przyśpieszenie. Czy osoby pragnące wprowadzić podobne zmiany skazane są na oczekiwanie, aż popularne dystrybucje zaczną używać jądra w wersji 3.2 – jak np. Ubuntu 12.04?
[ czytaj całość… ]

Plesk spamd children limit

28/11/2011 w Administracja, Debug Możliwość komentowania Plesk spamd children limit została wyłączona

U

stawienia panelu Plesk ograniczają ilość procesów programu SpamAssassin standardowo do 5. W przypadku większej ilości wiadomości e-mail jednocześnie wpływających do serwera może to spowodować szybkie wyczerpanie się dostępnej puli. Od wersji 8.1 panelu ustawienia te są przetrzymywane w bazie danych MySQL (wcześniej był to parametr SPAMASSASSIN_MAX_CHILDREN ustawiany w pliku /etc/psa/psa.conf). W celu sprawdzenia aktualnie ustawionej wartości wystarczy wydać polecenie:
[ czytaj całość… ]

CentOS 6 – /lib/security/pam_fprintd.so

05/09/2011 w Debug Możliwość komentowania CentOS 6 – /lib/security/pam_fprintd.so została wyłączona

J

eśli w logu systemowym /var/log/secure podczas logowania się użytkowników do systemu otrzymujemy informację związaną z błędami w konfiguracji PAM, a dokładniej – związaną z modułem czytnika linii papilarnych:

Sep  5 19:35:17 stardust su: PAM unable to dlopen(/lib/security/pam_fprintd.so):
/lib/security/pam_fprintd.so: nie można otworzyć pliku obiektu dzielonego:
Nie ma takiego pliku ani katalogu
---
Sep  5 19:35:17 stardust su: PAM unable to dlopen(/lib64/security/pam_fprintd.so):
/lib64/security/pam_fprintd.so: cannot open shared object file:
No such file or directory

Którego nie posiadamy – wystarczy wydać polecenie:
[ czytaj całość… ]

CentOS 5.6 – panel Plesk 10.1.1 oraz problem z PHP FastCGI

14/04/2011 w Administracja, Debug Możliwość komentowania CentOS 5.6 – panel Plesk 10.1.1 oraz problem z PHP FastCGI została wyłączona

P

o aktualizacji systemu CentOS z 5.5 do 5.6, na którym został zainstalowany panel Plesk firmy Parallels wszystkie strony PHP, które działały w trybie FastCGI – zwracają błąd: 500 Internal Server Error, a w logach widnieją wpisy typu: (104) Connection reset by peer: mod_fcgid: error reading data from FastCGI server [error] Premature end of script headers: index.php
[ czytaj całość… ]

Slackware 13.1 i karta sieciowa Realtek 8139C/8139C+

23/10/2010 w Debug Możliwość komentowania Slackware 13.1 i karta sieciowa Realtek 8139C/8139C+ została wyłączona

P

o instalacji systemu Slackware na serwerze / komputerze wyposażonym w kartę sieciową firmy Realtek – model 8139C / 8139C+ interfejs sieciowy ethX jest niedostępny i niewidoczny poprzez polecenie: ifconfig -a mimo, iż polecenie: lsmod zwraca załadowany sterownik 8139too.
[ czytaj całość… ]

Stan TCP – TIME_WAIT

02/09/2010 w Administracja, Debug 1 komentarz.

Jednym ze stanów połączenia protokołu TCP jest TIME_WAIT. Jest to stan, w którym następuje oczekiwanie w celu upewnienia się, że druga strona otrzymała potwierdzenie rozłączenia. Zgodnie z dokumentem RFC 793 połączenie w takim stanie może być najdłużej przez 4 minuty. W systemie Linux standardową wartością dla tego stanu jest 60 sekund. Podczas oczekiwania w stanie TIME_WAIT ponowne nawiązanie połączenia z klientem (retransmisja) kosztuje znacznie mniej niż nawiązanie nowego połączenia. Jednak utrzymywanie bardzo wielu połączeń w tym stanie wpływa niekorzystnie na wydajność serwera.
[ czytaj całość… ]