NFsec Logo

Hackertising, czy harketing?

09/06/2017 w Hackultura Brak komentarzy.  (artykuł nr 616, ilość słów: 325)

N

a wstępnie pragnę zaznaczyć, że wpis ten w żadnym wypadku nie ma na celu dyskredytacji żadnej oficjalnej informacji, ani postawy prezentowanej przez opisane firmy, ani serwisy informacyjne. Jest po prostu innym spojrzeniem; luźną myślą, która powstała na skutek obserwacji zjawiska wygenerowanego przez opisane zdarzenie.

Studio CD Projekt RED poinformowało, że ktoś wszedł w posiadanie dokumentów związanych m.in. z grą Cyberpunk 2077 i żąda okupu w zamian za ich nieujawnienie. Firma nie zamierza płacić i ostrzega graczy, by po ewentualnej publikacji tajnych plików nie za bardzo przywiązywać do nich uwagę, gdyż ich treść jest już nieaktualna.
źródło.

Taka informacja obiegła (en) wczoraj internet. Portale dla graczy, a nawet branża “niebezpieczników” dorzuciła trochę ruchu dla tytułu “Cyberpunk 2077“. Niezależnie od środowiska – następuje pozytywny wydźwięk widowni online (“The correct reponse, get ahead of it.” ; “If they release the files, i will pre-order Cyberpunk 2077 on the same day :)“), że z e-terrorystami się nie negocjuje. Jeśli przyzwyczaić się do wycierania sobie gęby słowem hacker przez mainstreamowe media można odnieść wrażenie, że przestępczość internetowa stała się regularnym szafranem dla reklamy i marketingu. Skoro wycieki danych wpływają tak negatywnie na reputację, czy można wykorzystać je w ten sposób, aby w sprzężeniu zwrotnym dały efekt zupełnie odwrotny? Przecież zaprezentowana postawa trochę przyćmiła (już systematyczne?) problemy z bezpieczeństwem; wygenerowała spory ruch dla nadchodzącego tytułu, a to wszystko zostało połączone empatią przyszłych użytkowników produktu. Dając się teraz ponieść wyobraźni początkującego reżysera możemy stworzyć kilka scen na zakończenie kampanii:

1) pliki nigdy nie zostają opublikowane – czarny charakter pozostaje nieuchwytny (win-win),
2) pliki zostają opublikowane (ciesząc się równie dużą popularnością) – czarny charakter zostaje pojmany (win-win),
3) wymieszaj dowolnie lewą i prawą stronę (win-win)

Haters gonna hate, players gonna play.

Więcej informacji: Cyberprzestępstwo w społeczeństwie informacyjnym

Kategorie K a t e g o r i e : Hackultura

Tagi T a g i : , , , ,

Podobne artykuły:

  • Brak tematycznie powiązanych artykułów.

Komentowanie tego wpisu jest zablokowane.