Hackertising, czy harketing?
Napisał: Patryk Krawaczyński
09/06/2017 w Hackultura Brak komentarzy. (artykuł nr 616, ilość słów: 325)
N
a wstępnie pragnę zaznaczyć, że wpis ten w żadnym wypadku nie ma na celu dyskredytacji żadnej oficjalnej informacji, ani postawy prezentowanej przez opisane firmy, ani serwisy informacyjne. Jest po prostu innym spojrzeniem; luźną myślą, która powstała na skutek obserwacji zjawiska wygenerowanego przez opisane zdarzenie.
Studio CD Projekt RED poinformowało, że ktoś wszedł w posiadanie dokumentów związanych m.in. z grą Cyberpunk 2077 i żąda okupu w zamian za ich nieujawnienie. Firma nie zamierza płacić i ostrzega graczy, by po ewentualnej publikacji tajnych plików nie za bardzo przywiązywać do nich uwagę, gdyż ich treść jest już nieaktualna.
– źródło.
Taka informacja obiegła (en) wczoraj internet. Portale dla graczy, a nawet branża “niebezpieczników” dorzuciła trochę ruchu dla tytułu “Cyberpunk 2077“. Niezależnie od środowiska – następuje pozytywny wydźwięk widowni online (“The correct reponse, get ahead of it.” ; “If they release the files, i will pre-order Cyberpunk 2077 on the same day :)“), że z e-terrorystami się nie negocjuje. Jeśli przyzwyczaić się do wycierania sobie gęby słowem hacker przez mainstreamowe media można odnieść wrażenie, że przestępczość internetowa stała się regularnym szafranem dla reklamy i marketingu. Skoro wycieki danych wpływają tak negatywnie na reputację, czy można wykorzystać je w ten sposób, aby w sprzężeniu zwrotnym dały efekt zupełnie odwrotny? Przecież zaprezentowana postawa trochę przyćmiła (już systematyczne?) problemy z bezpieczeństwem; wygenerowała spory ruch dla nadchodzącego tytułu, a to wszystko zostało połączone empatią przyszłych użytkowników produktu. Dając się teraz ponieść wyobraźni początkującego reżysera możemy stworzyć kilka scen na zakończenie kampanii:
1) pliki nigdy nie zostają opublikowane – czarny charakter pozostaje nieuchwytny (win-win),
2) pliki zostają opublikowane (ciesząc się równie dużą popularnością) – czarny charakter zostaje pojmany (win-win),
3) wymieszaj dowolnie lewą i prawą stronę (win-win)
Haters gonna hate, players gonna play.
Więcej informacji: Cyberprzestępstwo w społeczeństwie informacyjnym
- Brak tematycznie powiązanych artykułów.