Odzyskiwanie wiadomości w Thunderbird
Napisał: Patryk Krawaczyński
05/07/2009 w Debug, Techblog Brak komentarzy. (artykuł nr 89, ilość słów: 368)
J
eśli w naszym kliencie pocztowym skasowaliśmy więcej wiadomości niż wydawało nam się potrzebne, a nasz Kosz został już opróżniony – istnieje jeszcze duża szansa na odzyskanie straconej wiadomości.
Z tego względu, że wiadomości w Thunderbird nie są kasowane fizycznie dopóki nie zostanie wydane polecenie: Plik – Porządkuj foldery. W tym celu wystarczy: zamknąć program Thunderbird; przejść do katalogu z profilem:
.thunderburd/[nazwa_profilu].default/Mail/Local Folders/
W przypadku systemu MS Windows XP jest to:
C:\Documents and Settings\[nazwa użytkownika]\Application Data\ Thunderbird\Profiles\[nazwa_profilu].default\Mail\Local Folders\
Oraz w pliku Inbox za pomocą ulubionego edytora tekstu – na podstawie adresu e-mail nadawcy, tematu lub daty odnaleźć skasowany przez nas e-mail i wyodrębnić go do osobnego pliku. Na przykład:
From - Tue Jul 15 22:57:57 2008 X-Account-Key: account2 X-UIDL: UID3479-1174134634 X-Mozilla-Status: 0009 X-Mozilla-Status2: 00000000 X-Mozilla-Keys: Return-path: <johnpolak@test.pl> Envelope-to: daemon@nfsec.pl Delivery-date: Tue, 15 Jul 2008 21:28:29 +0200 Received: from relay.test.pl ([195.85.80.65] helo=test.pl) by mail.nfsec.pl with esmtp (Exim 4.70 (OpenBSD)) (envelope-from <johnpolak@test.pl>) id 1KIqCL-0004aX-Cg for daemon@nfsec.pl; Tue, 15 Jul 2008 21:28:29 +0200 Received: from test.pl (localhost [127.0.0.1]) by test.pl (8.14.1/8.14.1) with ESMTP id m6FJSIgF013103 for <daemon@nfsec.pl>; Tue, 15 Jul 2008 23:28:18 +0400 Received: (from johnpolak@localhost) by test.pl (8.14.1/8.12.1/Submit) id m6FJSCEK013012 for daemon@nfsec.pl; Tue, 15 Jul 2008 23:28:12 +0400 Date: Tue, 15 Jul 2008 23:28:12 +0400 From: John Polak <johnpolak@test.pl> To: Patryk Krawaczyński <daemon@nfsec.pl> Subject: Re: Odzyskiwanie wiadomości w Thunderbird Message-ID: <20080715192811.GA8942@test.pl> References: <487C970A.2080004@nfsec.pl> Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=utf-8 Content-Disposition: inline In-Reply-To: <487C970A.2080004@nfsec.pl> User-Agent: Mutt/1.5.9i Content-Transfer-Encoding: quoted-printable X-MIME-Autoconverted: from 8bit to quoted-printable by test.pl id m6FJSIgF013103 Treść wiadomości ...
Tak wyodrębnioną wiadomość kończącą się na pustej linii przed kolejnym nagłówkiem: Form – … wystarczy zapisać w pliku o dowolnej nazwie i rozszerzeniu .eml; następnie otworzyć go za pomocą programu Thunderbird. Jeśli nie interesuje nas osobne wyodrębnienie pliku, a przywrócenie wiadomości do folderu, z którego została ona skasowana wystarczy zamienić linię z nagłówku wiadomości:
X-Mozilla-Status: 0009
na
X-Mozilla-Status: 0001
Po ponownym odpaleniu programu Thunderbird wiadomość powinna powrócić do folderu, z którego została skasowana. Tym samym jeśli chcemy upewnić się, że wiadomość rzeczywiście została skasowana z naszego programu pocztowego należy wykonać polecenie Porządkujące foldery.
Więcej informacji: Mozilla Zine